Zábava musí být. Každý má oblíbenou činnost, u které se odreaguje a která ho těší. Pro někoho je to sport, někdo miluje zahradničení a další si raději než od hlíny umažou ruce od oleje. Proto podporujeme mnoho různých volnočasových aktivit, které baví lidi různých věkových kategorií. Sponzorujeme nejrůznější lokální akce, jako jsou běžecké a cyklistické závody. Vzhledem ke svému zaměření má firma Resacs k automobilům hodně blízko, proto jsme nemohli odolat podpořit členy našeho Resacs týmu.
Jan Abrahám a Jan Zapletal jsou kamarádi a nadšenci do aut. Nedávno se jim podařilo splnit si svůj sen. Pořídili si tovární zadokolku BMW E46, kterou postupně upravují, a začali spolu závodit. Dokonce vyhráli Hobby Rally sprint v Halenkovicích v kategorii nad 2000 cm3 letos v březnu. Při té příležitosti vám přinášíme rozhovor s navigátorem Janem Zapletalem.
Jan Zapletal pracuje jako HW technik ve společnosti Resacs a volné chvíle tráví v garáži společně s pilotem Janem Abrahámem u svého vozu. Už odmala snil o tom, že bude jednou závodit, rodina si ale tak drahý koníček, jako je motorsport, nemohla dovolit. Věnoval se tedy jiným adrenalinovým sportům – sjezdům na horských kolech, thajskému boxu a také kulturistice. Stále ho to však táhlo k autům. Až ve svých 23 letech dostal příležitost vyzkoušet si jízdu v závodním autě a bylo rozhodnuto.
Co vás na závodění nejvíc baví?
Já se v tom autě cítím nejlíp, jak to jen jde, při závodění na trati.
Jak dlouho už s parťákem jezdíte?
Druhý rok, máme za sebou spolu třetí závody. Zatím jezdíme malé závody, absolvovali jsme spolu s Honzíkem už i rallye sprint, který jsme vyhráli. Jezdíme také závody do vrchu, které jsou většinou jednodenní a auto nedostává tolik zabrat. Rally je časově náročnější a může se stát, že si při závodě poničíte auto. Proto jsme se vydali touto cestou, která je i finančně dostupná pro normálního pracujícího člověka.
Co máte za auto? Je to tovární nebo jste na něm dělali nějaké úpravy?
Závodíme s BMW E46, které jsem původně koupil na jeden závod s tím, že potom ho zase prodám. Nakonec z toho byl dvouletý projekt. Auto jsme za tu dobu kompletně předělali, má homologovaný rám a spoustu dalších vylepšení, takže to není závodní speciál, který takhle vyjel z linky.
Jaká je v závodech konkurence?
Výsledkově se aktuálně pohybujeme v první polovině startovního pole. Jezdíme nejvyšší kategorii a k tomu zadokolky, kde je ve většině závodů do 15 účastníků. Auta se zadním náhonem nechce moc lidí jezdit, protože jsou hodně nepředvídatelná. Takže větší konkurence je určitě mezi čtyřkolkami a předokolkami. Navíc my chceme lidi bavit. Když projedeme kolem diváků na závodě, tak chceme, aby je to bavilo. Se zadokolkou je zábava i pro řidiče, auto pořád klouže a máte pocit, že vás chce neustále zabít. To je na tom ta zábava, ten adrenalin, který potřebujeme. Oproti konkurenci jsme v nevýhodě, protože máme zachovaný atmosférický motor s výkonem 250 koní a proti nám jezdí auta s výkonem třeba 600 koní. Navíc jezdíme ve dvou i závody do vrchu, kde třeba konkurence jezdí pouze v jednom. Oba máme sto kilo, takže i to se projeví.
Jaké máte cíle do budoucna?
Letos chcete objet celý pohár závodů do vrchu, kde je tuším 7 nebo 8 závodů a do toho, když budou, nějaké krátké rally sprinty v okolí. Hlavně se snažíme vyladit auto, aby dobře fungovalo, a mohli jsme jezdit bez toho, abychom ho museli stále spravovat, což se nám zatím úplně nedaří. Stále ho vypilováváme, přijde mi, že víc než jezdíme, tak jsme v garáži a něco na tom autě děláme. Asi nás to baví, jinak bychom to nedělali.
Hlavně bychom chtěli poděkovat všem lidem, které máme kolem sebe, že nám umožňují dělat to, co nás baví, podporují nás a pomáhají i na servisu. Velké poděkování patří také firmě Resacs, která nám umožňuje mít v areálu auta, udělat si po práci servis. V neposlední řadě také rodině, bez jejího pochopení a pomoci by to nešlo. Všem velké díky a těšíme se na další závody.